Dnes jsem v jiné věci než LIVE kontaktoval zákaznickou podporu a mluvil jsem cca 15 minut s paní Dorotou /Dorota Farbiszewska - Tým zákaznické podpory TomTom/.
Jen tak na okraj sdělím, že jsem se dozvěděl vše, co jsem potřeboval a její odpovědi mi přišly jako odpovědi člověka, který ví o čem mluví, v tom vidím proti dřívějšku /cca rok zpět/ velký pokrok.
Ale k věci - bavme se o LIVE službě.
Mimo jiné jeden z mých dotazů byl, kdo je v ČR dodavatelem dat pro službu LIVE. Pokusím se shrnout odpověď:
Když byla služba LIVE v ČR plánována, byl problém s poskytovatelem a množstvím dat, protože navi s touto službou nebyly v ČR v provozu a data neměl kdo sbírat.
Aktuální stav je takový, že:
- podíl prodaných navi se službami LIVE a Traffic se v ČR neustále zvyšuje a jak roste provoz těchto navi, mají čím dál více dat k dispozici
- využivají i data ze všech veřejně dostupných zdrojů v ČR i jiných /JSDI, Gl. Assistance, policie ČR, dispečink záchranných složek
- nově byly v 11/2011 a 12/2011 uzavřeny smlouvy s telefonními operátory /neuměla sdělit s kterými, /moje poznámka pravděpodobně Vodafone, který bude data pro navi distribuovat, zřejmě i jeden další velký operátor /O2???/ a od 12/2011 se používá i dat z pohybu mobilních telefonů.
Nechci toto vyjádření nijak hodnotit, ale pokud by vše byla tak říkajíc pravda, pak se dá očekávat, že služby LIVE by měly být přesnější a včasnější, než služba RDS TMC - viz vlákno
http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f=21&t=998 a příspěvky za poslední 2-3 dny.
Zatím je jen velmi málo ohlasů na službu LIVE, na
http://www.navigovat.cz ji výrazně pohaněl AKAN, ale to je zřejmě zaujatý názor věčného diskutera. A zde na
http://www.poi.cz se vyjádřil v podstatě jen vojta66.
Může někdo další popsat chování LIVE v praxi??? Moc díky...
Zatím je příliš málo informací pro posouzení přínosu LIVE - osobně znám jen jednoho uživatele LIVE, ale ten není schopen říci jak je s indikací spokojen /jo, na dálnici jsem viděl nehodu a navigace pípala s nějakým malým obrázkem/.