sekce TMC
sekce TMC
Pánové a dámy, myslím, že by bylo vhodné sekci TMC přejmenovat. Mám k tomu tyto důvody. Dnes už se v navigacích využívá více typů Dopravních informací, nebo spíše dopravnich informačních kanálů.
Takže navrhují tuto úpravu názvu : Dopravní informace (RDS-TMC, LIFE apod.).
Pište prosím své názory a návrhy...Děkuji...
Takže navrhují tuto úpravu názvu : Dopravní informace (RDS-TMC, LIFE apod.).
Pište prosím své názory a návrhy...Děkuji...
Re: sekce TMC
Souhlas.
Pokud časem určitá forma sběru a distribuce dopravních hlášení bude mít hodně uživatelů a příspěvků, lze rozdělit. Teď je to, stejně jako TMC v ČR, mrtvé.
Patří tedy do nové sekce i diskuze k Waze? (ano, vím, že Waze nemáš rád, ale třeba právě diskuzí zjistíme, že je třeba něco jiného k dispozici. Svůj názor na waze jsem napsal zde: https://www.waze.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=78220)
Pokud časem určitá forma sběru a distribuce dopravních hlášení bude mít hodně uživatelů a příspěvků, lze rozdělit. Teď je to, stejně jako TMC v ČR, mrtvé.
Patří tedy do nové sekce i diskuze k Waze? (ano, vím, že Waze nemáš rád, ale třeba právě diskuzí zjistíme, že je třeba něco jiného k dispozici. Svůj názor na waze jsem napsal zde: https://www.waze.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=78220)
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Re: sekce TMC
Zda se vlákno přejmenuje nebo ne tak nějak neřeším.
Diskuse na toto tema je více či méně roztahaná po vícero vláknech a kdo poi.cz dlouhodobě nesleduje, jen velmi těžce se orientuje.
Spíš se na základě Gumajzova návrhu zamyšlím v malinko jiné rovině:
Vycházejme z toho, že zde, v ČR, máme "nějaký model" RDS TMC, více či méně NEfungující.
Laicky si umím pojmenovat důvody /alespoň některé/:
- problém sběru, ověření dat /ve srovnání s minulostí víceméně vyřešeno/
- problém nejednotného přístupu jednotlivých subjektů /Globall Assistance, NCDI/ a způsobu vyhodnocování
- problém několika zdrojů /data z NICD, z Globall Assistance, z Prahy //REgina///
- problém několika vysílacích okruhů, v praxi jiná, rozdílná data
- problém, že některé novější navigace neindikují přijímaný kmitočet, neumí jej udržet, přelaďují se při ztrátě signálu /až sem je to OK/ - neznámo kam, na kterého poskytovatele /to už není OK/, neumí to nastavit!!!
- v určitých případech se RDS TMC jeví jako připojeno k datům, přitom navi signál nemá /kauza TOMTOM a zelený terčík 2,5 roku zpět
- přenosová kapacira RDS TMC jako takového /ne každá navigace indikuje to, co NICD posílá na server Českého rozhlasu/
- v neposlední řadě nejednotnost a příliš řídké Lokalizační tabulky /krom Prahy de facto pouze informativní rovina/ - neumí indikovat uzavčený sjezd dálnice, indikuje se celý úsek sjezdu předcházející
- spousta dalších, více či méně technických a organizačních problémů, které jsou v některých případech až detailní a laik nemá možnost ani chápat, jak je vše složitě provázáno
Proto si myslím, že přejmenování vlákna sice nepomůže, ale ani neublíží.
Ono totiž - z hlediska uživatele navigací - je tema vyčerpáno, a jak nám zde bylo opakovaně vysvětleno, vše je vlatně v pořádku.
To, že RDS TMC občas neindikuje, co indikovat má nemusí být problémem pouze RDS jako takového - příklad - jakou verzi LT má NCDI a jakou verzi používají jednotlivé řady TOMTOMů?
Neví nikdo, nikdo se to nedozví a potom se v obci POLICHNO, KVŮLI UZAVÍRCE 80 METRŮ a objížďce cca 150 m indikuje uzavírka z Luhačovic až do UH. Brodu a TOMTOM nabízí trasu o 19 km delší.
Problém nemusí být nutně v RDS TMC - v celém řetězci stačí pár malinkých odchylek, kdy sice vše všem funguje na stole zcela dle očekávání, ale navi indikuje nesmysl.
Takže - ať se vlákno rozdělí nebo ne, ať se jmenuje jak chce - pro ty, kteří zde tema sledují více než 2 roky je zřejmé, že RDS TMC prostě fungovat nebude.
Protože česká cesta je specifická - nemůže se použít system v A a D fungující, zde se musí vybudovat něco extra ňuňu - aby se daly točit v nepřehledných spilárách peníze a aby se vykazovaly náklady na něco, co de facto nelze použít - konkretně řeč je o celém řetězci zpracování dat od vzniku dopravní události až po zobrazení problému v konkretní navigaci!!!
Svůj podíl na tom mají výrobbci navigací - nikdo neví verzi LT, jak je implementováno zobrazování dat v konkretní podobě - různé typy indikují jinak, stejně tak tvůrci map /LT/, NCDI /od roku 2006 koordinuje/ a hlavně vláda ČR, která na NCDI vynakládá peníze a přitom RDS TMC jako celek funguje jen tak nějak s odřenýma ušima.
V podstatě není o čem dál diksutovat - můžeme psát a dotazovat, proč ta nebo tamta indikace byla chybná, ale kde konkretně chyba vznikla se nikdy nedozvíme - výrobce nepřizná, že má starou verzi LT, poskytovatel dat "data ověřoval" a server NCDI přes server Českého rozhlasu vše správně poslaly Českým radiokomunikacím na vysílače.
Takže vlastně je všechno správně...
Že to nefunguje jako celek?
Maličkost, drobnost,
která se koordinuje od října 2006 - viz pan ing. Zvára a jeho komunikace zde na www.poi.cz -nemá smysl dojledávat, nic z toho, o čem básnil se nepodařilo převést do praxe tak, aby navi indikovaly dopravní provlém tam, kde je a tehdy, kdy je aktuální...
Vše co bylo řečeno platí v plném rozsahu i pro službu LIVE dopravní zpravodajství firmy TOMTOM.
Také není možné je přinutit, aby neindikovali nesmysly, a nové řady už tutuo službu ani nenabízí - opět je v kurzu Traffic se zprůměrovanými jízdními dobami...
Prostě a krátce - přenos dopravních iinformací v Čr TAK NĚJAK NEFUNGUJE...
Diskuse na toto tema je více či méně roztahaná po vícero vláknech a kdo poi.cz dlouhodobě nesleduje, jen velmi těžce se orientuje.
Spíš se na základě Gumajzova návrhu zamyšlím v malinko jiné rovině:
Vycházejme z toho, že zde, v ČR, máme "nějaký model" RDS TMC, více či méně NEfungující.
Laicky si umím pojmenovat důvody /alespoň některé/:
- problém sběru, ověření dat /ve srovnání s minulostí víceméně vyřešeno/
- problém nejednotného přístupu jednotlivých subjektů /Globall Assistance, NCDI/ a způsobu vyhodnocování
- problém několika zdrojů /data z NICD, z Globall Assistance, z Prahy //REgina///
- problém několika vysílacích okruhů, v praxi jiná, rozdílná data
- problém, že některé novější navigace neindikují přijímaný kmitočet, neumí jej udržet, přelaďují se při ztrátě signálu /až sem je to OK/ - neznámo kam, na kterého poskytovatele /to už není OK/, neumí to nastavit!!!
- v určitých případech se RDS TMC jeví jako připojeno k datům, přitom navi signál nemá /kauza TOMTOM a zelený terčík 2,5 roku zpět
- přenosová kapacira RDS TMC jako takového /ne každá navigace indikuje to, co NICD posílá na server Českého rozhlasu/
- v neposlední řadě nejednotnost a příliš řídké Lokalizační tabulky /krom Prahy de facto pouze informativní rovina/ - neumí indikovat uzavčený sjezd dálnice, indikuje se celý úsek sjezdu předcházející
- spousta dalších, více či méně technických a organizačních problémů, které jsou v některých případech až detailní a laik nemá možnost ani chápat, jak je vše složitě provázáno
Proto si myslím, že přejmenování vlákna sice nepomůže, ale ani neublíží.
Ono totiž - z hlediska uživatele navigací - je tema vyčerpáno, a jak nám zde bylo opakovaně vysvětleno, vše je vlatně v pořádku.
To, že RDS TMC občas neindikuje, co indikovat má nemusí být problémem pouze RDS jako takového - příklad - jakou verzi LT má NCDI a jakou verzi používají jednotlivé řady TOMTOMů?
Neví nikdo, nikdo se to nedozví a potom se v obci POLICHNO, KVŮLI UZAVÍRCE 80 METRŮ a objížďce cca 150 m indikuje uzavírka z Luhačovic až do UH. Brodu a TOMTOM nabízí trasu o 19 km delší.
Problém nemusí být nutně v RDS TMC - v celém řetězci stačí pár malinkých odchylek, kdy sice vše všem funguje na stole zcela dle očekávání, ale navi indikuje nesmysl.
Takže - ať se vlákno rozdělí nebo ne, ať se jmenuje jak chce - pro ty, kteří zde tema sledují více než 2 roky je zřejmé, že RDS TMC prostě fungovat nebude.
Protože česká cesta je specifická - nemůže se použít system v A a D fungující, zde se musí vybudovat něco extra ňuňu - aby se daly točit v nepřehledných spilárách peníze a aby se vykazovaly náklady na něco, co de facto nelze použít - konkretně řeč je o celém řetězci zpracování dat od vzniku dopravní události až po zobrazení problému v konkretní navigaci!!!
Svůj podíl na tom mají výrobbci navigací - nikdo neví verzi LT, jak je implementováno zobrazování dat v konkretní podobě - různé typy indikují jinak, stejně tak tvůrci map /LT/, NCDI /od roku 2006 koordinuje/ a hlavně vláda ČR, která na NCDI vynakládá peníze a přitom RDS TMC jako celek funguje jen tak nějak s odřenýma ušima.
V podstatě není o čem dál diksutovat - můžeme psát a dotazovat, proč ta nebo tamta indikace byla chybná, ale kde konkretně chyba vznikla se nikdy nedozvíme - výrobce nepřizná, že má starou verzi LT, poskytovatel dat "data ověřoval" a server NCDI přes server Českého rozhlasu vše správně poslaly Českým radiokomunikacím na vysílače.
Takže vlastně je všechno správně...
Že to nefunguje jako celek?
Maličkost, drobnost,
která se koordinuje od října 2006 - viz pan ing. Zvára a jeho komunikace zde na www.poi.cz -nemá smysl dojledávat, nic z toho, o čem básnil se nepodařilo převést do praxe tak, aby navi indikovaly dopravní provlém tam, kde je a tehdy, kdy je aktuální...
Vše co bylo řečeno platí v plném rozsahu i pro službu LIVE dopravní zpravodajství firmy TOMTOM.
Také není možné je přinutit, aby neindikovali nesmysly, a nové řady už tutuo službu ani nenabízí - opět je v kurzu Traffic se zprůměrovanými jízdními dobami...
Prostě a krátce - přenos dopravních iinformací v Čr TAK NĚJAK NEFUNGUJE...
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
sekce TMC
Dovolím si přispět .
Mám 2 navigace, v autě vestavěnou a Garmin nuvi 3597s placenou službou za 20€ přes data v telefonu.
V autě to funguje tak nějak jak se tu píse občas něco není, něco je i když uz to není . Přesnost i velikost události je docela solidní .
Live traffic je ale jiné kafe, informace hned přesnost od do je taky výborná , hlásí aktualni hustotu dopravy atd. V Hodoníně mám skoro každy pracovní den přesně vyznačeny 100-200m úseky kde se to nehýbe , kruhac u Lidlu, centrum města atd. Na D1 a D2 hlásí odstavena auta, uzavřené pruhy, proti směrny provoz na dálnici houstnoci dopravu v délce stovek metru atd. Podle me toto funguje velice dobře .
Mám 2 navigace, v autě vestavěnou a Garmin nuvi 3597s placenou službou za 20€ přes data v telefonu.
V autě to funguje tak nějak jak se tu píse občas něco není, něco je i když uz to není . Přesnost i velikost události je docela solidní .
Live traffic je ale jiné kafe, informace hned přesnost od do je taky výborná , hlásí aktualni hustotu dopravy atd. V Hodoníně mám skoro každy pracovní den přesně vyznačeny 100-200m úseky kde se to nehýbe , kruhac u Lidlu, centrum města atd. Na D1 a D2 hlásí odstavena auta, uzavřené pruhy, proti směrny provoz na dálnici houstnoci dopravu v délce stovek metru atd. Podle me toto funguje velice dobře .
Magneti Marelli RT6
IOS - Sygic, Viago
IOS - Sygic, Viago
Re: sekce TMC
Takže problém zobrazování RDS TMC se mění na problém firmy TomTom. Zřejmě. Asi to bude pravda. Podobnou informaci o tom, ze jiné typy navigací zobrazují dopravní Info jinak, lépe, mám i z jiných zdrojů.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: sekce TMC
"Tonny: Takže problém zobrazování RDS TMC se mění na problém firmy TomTom."
Urcite ne. Pouzivam uz X let Garmin, a furt a porad RDS TMC je nepouzitelny. Pokud vubec Garmin z RDS TMC neco ukazuje, coz uz je zazrak, tak se tomu vubec neda verit. Nemyslim si, ze je to dane vyrobcem, ale RDS TMC v CZ (Praze?) pac v Nemecku je system velmy spolehlivy.
Urcite ne. Pouzivam uz X let Garmin, a furt a porad RDS TMC je nepouzitelny. Pokud vubec Garmin z RDS TMC neco ukazuje, coz uz je zazrak, tak se tomu vubec neda verit. Nemyslim si, ze je to dane vyrobcem, ale RDS TMC v CZ (Praze?) pac v Nemecku je system velmy spolehlivy.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Ted Garmin 3597, drive Garmin 3790, Garmin 760
Ted Garmin 3597, drive Garmin 3790, Garmin 760
Re: sekce TMC
Ajaj, takže to je problém v ČR, nejen TomTomu ?? Ta tím by se ukazovalo, že co funguje venku, nefunguje zde...
sekce TMC
http://www.ce-traffic.com/cs/
Toto je zdroj placených dat pro Garmin službu Live traffic . Neuvádí tam sice ČR ale uz to funguje i u nas. Myslím si , ze je to rozdíl od klasického TMC .
Je tam někde i mapka na porovnání co je v systému .
Toto je zdroj placených dat pro Garmin službu Live traffic . Neuvádí tam sice ČR ale uz to funguje i u nas. Myslím si , ze je to rozdíl od klasického TMC .
Je tam někde i mapka na porovnání co je v systému .
Magneti Marelli RT6
IOS - Sygic, Viago
IOS - Sygic, Viago
Re: sekce TMC
Zřejmě jde o jiný system, než je klasické RDS TMC - zde na serveru popsáno už dříve.
To, na co odkazuješ se více přibližuje systemu Live FIRMY tomtom.
Zásadní rozdíl je v tom, že RDS TMC je vysíláno na FM vysílačích radiových frekvencí, kdežto systemy založené na SIM kartě defacto nejsou technicjy RDS TMC.
Pokud posuzujeme RDS TMC v ČR, pak na základě zde na serveru dříve uvedeného /Zvára + debaty kolem RDS TMC v letech 2008 až do teď/ je zřejmé, že system sice vysílá, dokonce s postupem doby čím dál více relevantní info - ale navigace si data reprodukujují jak chtějí.
Vychházím zo toho, že bylo opakováno, že data z NCDI, http://www.dopravniinfo.cz, která jsou vyznačena na mapce jdou do systemu RDS TMC, který je posílá dál na vysílače.
Druhá věc je, jak a zda vůbec jsou data tříděna dle oblastí /Hodoníně je info o nehodě v Plzni celkem k ničemu/.
Třetí věc je, jak dopravní problém navigace vzhledem k nejednotnosti LT zobrazí-
V obecné rovině se dá řící, že podpora furem, vyrábějích navigace je omezena na dodržení protokolu RDS TMC, ale už nikdo neřeší rozdílné LT a z toho vyplývající nesmysly v zobrazení konkretních dopravních problémů.
U firmy TOMTOM k tomu ještě přistupuje absolutní nezájem firmy o jakékoli info o chybách - týká se jak RDS TMC, tak LIVE.
To, na co odkazuješ se více přibližuje systemu Live FIRMY tomtom.
Zásadní rozdíl je v tom, že RDS TMC je vysíláno na FM vysílačích radiových frekvencí, kdežto systemy založené na SIM kartě defacto nejsou technicjy RDS TMC.
Pokud posuzujeme RDS TMC v ČR, pak na základě zde na serveru dříve uvedeného /Zvára + debaty kolem RDS TMC v letech 2008 až do teď/ je zřejmé, že system sice vysílá, dokonce s postupem doby čím dál více relevantní info - ale navigace si data reprodukujují jak chtějí.
Vychházím zo toho, že bylo opakováno, že data z NCDI, http://www.dopravniinfo.cz, která jsou vyznačena na mapce jdou do systemu RDS TMC, který je posílá dál na vysílače.
Druhá věc je, jak a zda vůbec jsou data tříděna dle oblastí /Hodoníně je info o nehodě v Plzni celkem k ničemu/.
Třetí věc je, jak dopravní problém navigace vzhledem k nejednotnosti LT zobrazí-
V obecné rovině se dá řící, že podpora furem, vyrábějích navigace je omezena na dodržení protokolu RDS TMC, ale už nikdo neřeší rozdílné LT a z toho vyplývající nesmysly v zobrazení konkretních dopravních problémů.
U firmy TOMTOM k tomu ještě přistupuje absolutní nezájem firmy o jakékoli info o chybách - týká se jak RDS TMC, tak LIVE.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...