TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Funkce TMC v navigacích TomTom.

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Tonny on 28.8.2013, 7:34

Odesláno dne 22. 08. 2013 10:14 dop.

Už dříve
- na konci roku 2012 a na začátku roku 2013 - byla touto formou přes Help řešena chybná indikace mezi Holešovem a Bystřicí pod Hostýnem, možná si někdo vzpomenete nebo najdete, že jsem v teto věci psal a urgoval několikrát.

Aktuální stav:

Dle sdělení operačního důstojníka Městské policie v Bystřici pod Hostýnem je úsek Hlinsko - Bystřice plně a volně průjezdný, stav dnes 22.8.2013 v 9:50 hodin.

Skutečně uzavřen je úsek Holešov - Dobrotice, co indikuje placená služba LIVE TOMTOM si každý mlže prohlédnout v příloze nebo na http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10

Hledejte trasu Holešov - Bystřice pod Hostýnem...


Odkaz na Historii komunikace,
která proběhla dne 05. 12. 2012 10:44 dop a následně poté:
Dobrý den,
dovolte na toto tema /Chyby služby LIVE/ další reakci:
Jde o silnici:
KDE: II/438 v úseku Holešov - Bystřice pod Hostýnem, kde na http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10 indikuje TOMTOM uzávěru silnice /viz obrázek v příloze/.
KDY: 5.12.2012, 10:10 hodin, stav trvá
CO: chybná indikace uzavírky
V 10:15 hodin jsem telefonicky ověřil na Policii v Bystřici pod Hostýnem, že v úseku Hlinsko pod Hostýnem - Bystřice pod Hostýnem uzávěra neexistuje.
Dostal jsem informaci, že uzavřen je úsek II/438 Holešov - Hlinsko pod Hostýnem, tedy opět chybná indikace.
Správně má být:
uzavřít silnici II/438 v úseku hranice města Holešov - hranice města Hlinsko pod Hostýnem. Datum ukončení uzavírky je v tuto chvíli neznámé /Odbor dopravy na Městském úřadu v Holešově tuto informaci nemá/.

Jak sami vidíte, dnes je 22.8.2013 /!!!!!!!/.
Je tedy zřejmé, že služba LIVE TOMTO, konkretně dopravní zpravodajství opravdu funguje tak, že vůbec, kdy od 5.12.2012 do 22.8.2013

TRVÁ NESMYSLNÁ INDIKACE A TO I PŘESTO, ŽE FIRMA DOSTALA UPOZORNĚNÍ!!!!

Děkuji za předání dat technikům, kteří po dobu OSMI /8/ měsíců a sedmnácti /17/ dnů problém nebyli schopni vyřešit!!!!

Jsem znechucen tím, co firma TOMTOM vydává za placenou službu!!!!


Odpověď z Helpu 23. 08. 2013 01:34 odp.

Dobrý den,

velice Vám děkujeme za kontaktovaní zákaznické podpory TomTom.

Číslo Vašeho případu 130822-002624.

Na tento e-mail lze odpovědět pouze pomocí webových stránek společnosti TomTom nebo pomocí odkazu na konci e-mailu.

Vaše stížnosti ohledně služby LIVE jsou již řešeny v případu 130815-001238.

Pokud si přejete, můžete také odeslat stížnost společnosti TomTom. Dopis prosím odešlete na uvedenou adresu. Doporučený je anglický jazyk.

Adresa:

TomTom Sales BV
Customer Support - Customer Relations Department
Rembrandtplein 35
1017 CT Amsterdam
The Netherlands

Dopis by měl obsahovat následující údaje:

Všechny informace o Vašem případu
Jméno a přijmení
Adresa
E-mailovou adresa
Telefonický kontakt

Odpověď od nás by jste měl obdržet do 5 pracovních dnů od přijetí Vašeho dopisu.

V případě jakýchkoliv dalších dotazů nebo připomínek neváhejte a obraťte prosím se na naši podporu. Můžete nás kontaktovat e-mailem nebo telefonicky na čísle +420 23 90 00 491. Jsme Vám k dispozici od pondělí do pátku od 9:00 do 16:00. Děkujeme Vám za výběr našich výrobků. Jsme přesvědčení o tom, že TomTom Vám ukáže tu nejlepší cestu.


S přátelským pozdravem,

Zbortek Jaroslav
Tým zákaznické podpory TomTom


Odesláno 23. 08. 2013 08:56 odp.

Děkuji
- věřím, že se firma TOMTOM konečně dostává do stadia, kdy si někdo kompetentní uvědomí, že placená služba podává dlouhodobě nerelevantní data.

OČEKÁVÁM INFORMACI OD HELP,
jak se bude problém jako celek řešit, jestli se řeší pouze jako jednotlivé chyby nebo jako celek s tím, že by veškerá korespondence od VI/2012 týkající se dopravního zpravodajství LIVE měla být brána jako celek

V tuto chvíli nejde až tak o jednotlivé chyby, ale o nefukčnost systemu jako takového.

SLUŽBA LIVE NEFUNGUJE, respektive - ve smyslu pouze - bezchybně přenáší data z http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10 a nikoho nezajímá, že ta data jsou už na vašem serveru chybná, odlišná nejen od reality, ale hlavně od oficiálních dopravních informací ČR!!!!

Znovu vás odkazuji na JSDI ČR, který na své mapě http://www.dopravniinfo.cz indikuje již ověřená a tedy RELEVANTNÍ DATA, která jdou mimo jiné do RDS-TMC.
Služba LIVE v poslední době, respektive od svého spuštění indikuje často něco jiného než zmíněné RDS-TMC, které je mimochodem zdarma.

ZA co tedy TOMTOM bere peníze???

Plně platí to, co vám píši už 15 měsíců:
Systémově nemáte ošetřeno přebírání dat z JSDI ČR, tedy z veřejně dostupných zdrojů a služba jako taková je nepoužitelná ani v rovině informace - o využití ke změněn trasy při dopravním problému se nedá mluvit ani v náznaku, přesto že jste se sami několikrát zmínili o "přebírání dat od třetích subjektů".

ŽÁDÁM firmu TOMTOM, aby mne přesvědčila, že nemám pravdu, že se mýlím, a že služba LIVE dopravní zpravodajství je funkční!!!!


Za vaše opakované odkazy na centrálu děkuji, ale myslím si a jsem přesvědčen, že ten podnět na centrálu by měl jít v první řadě od vás - vy /HELP/ jste komunikační rozhraní firmy se zákazníkem a vy by jste měli být těmi, kdo budou firmu informovat jako první.

Já si velmi poctivě kopíruji vše, co vám píši a co mi odepisujete - a vězte, že jste už vícekrát dokázali, že vnitřní komunikace fiormy TOMTOm je na stupni nula. Proč?
Protože kdyby kterýkoli ředitel kterékoli firmy věděl, jak placená služba nefunguje, v zájmu firmy by zasáhl - bohužel, krom vašich frázovitých a šablonovitých odpovědí žádná konstruktivní odezva.

To, že jste případ odeslali technikům a "odškrtli" jako vyřešený problém už mnohokrát nevyřešilo - pouze odsunulo.
Velmi, opravdu velmi nespokojený uživatel služby LIVE dopravní zpravodajství



ODPOVĚĎ Z HELPU 26. 08. 2013 08:50 dop.


Dobrý den,

Velice Vám děkujeme za kontaktovaní zákaznické podpory TomTom.

Pokud si přejete, můžete také odeslat stížnost společnosti TomTom. Dopis prosím odešlete na uvedenou adresu. Doporučený je anglický jazyk.

Adresa:

TomTom Sales BV
Customer Support - Customer Relations Department
Rembrandtplein 35
1017 CT Amsterdam
The Netherlands

Dopis by měl obsahovat následující údaje:

Všechny informace o Vašem případu
Jméno a přijmení
Adresa
E-mailovou adresa
Telefonický kontakt

Odpověď od nás by jste měl obdržet do 5 pracovních dnů od přijetí Vašeho dopisu.


S přátelským pozdravem,

Zbortek Jaroslav



26. 08. 2013 09:59 dop

Vážení,
vy už jste rezignovali a na jakoukoli mou zprávu reagujete pouze tím, že mám poslat stížnostní do Holandska?

Vy už nejste ochotni o zřejmých chybách služby LIVE ani diskutovat, když už nejste schopni je řešit????

Vy už nejste schopni si přiznat, že jste zprávy od Vi/2012 smazali a na upozornění opět pouze že mám napsat do Holandska?

Viz 130815-001238, viz 130821-008558????

Nemám slov.

Oznamuji vám,
že OPAKOVANĚ ŽÁDÁM HELP firmy TOMTOM, aby mne přesvědčila, že nemám pravdu v oznámených chybách a v tvrzení, že jste mi zprávy smazali!!!!

TOTO je komunikace firmy na zřejmé a ověřené nedostatky???

Celá komunikace /včetně vašich šablonovitých a nic neřešících odpovědí/ je postupně zveřejňována a bude oznámena na vaši centrálu.

ZA 15 měsíců HELp firmy TOMTOm nenašel způsob, jak zřejmé chyby placené služby ošetřit a vyřešit.

Svědčí to naprosté ignoraci problému a vaše poslední odpovědi na uvedené případy dokazují, že neumíte jednat a řešit problém - jen fráze, fráze, nic než fráze, to umíte.

Prosím o vysvětlení, jak pracuje služba LIVe, když indikuje naprosto zřejmé chyby a na opúakovaná upozornění a urgence firma nereaguje, děkuji.



26. 08. 2013 10:27 dop


Dobrý den,

Velice Vám děkujeme za kontaktovaní zákaznické podpory TomTom.

Pokud si přejete, můžete také odeslat stížnost společnosti TomTom. Dopis prosím odešlete na uvedenou adresu. Doporučený je anglický jazyk.

Adresa:

TomTom Sales BV
Customer Support - Customer Relations Department
Rembrandtplein 35
1017 CT Amsterdam
The Netherlands

Dopis by měl obsahovat následující údaje:

Všechny informace o Vašem případu
Jméno a přijmení
Adresa
E-mailovou adresa
Telefonický kontakt

Odpověď od nás by jste měl obdržet do 5 pracovních dnů od přijetí Vašeho dopisu.

Zbortek Jaroslav
S přátelským pozdravem,

Zbortek Jaroslav


Jiný případ, jiná situace, paralelní komunikace:





21. 08. 2013 04:33 odp

Další chyba dopravní služby LIVE:

Silnice I/54. obec Vlkoš v okrese Hodonín, uzavřen most v délce cca 50 metrů, objížďka pro vozidla do 8 tun po náhradní mostní konstrukci, tedy z hlediska osobní dopravy se nic neděje...

TOMTOM indikuje uzavírku v délce cca 7 km, která se dle indikace dotýká tří obcí /Těmice, Žádovice, Kelčany/ a služba LIVE nabízí naprosto nesmyslnou a zbytečně dlouhou objížďku přes tyto obce.

Oficiální stránka JSDI indikuje vcelku správně, viz obrázky:

http://www.vlaksim.cz/uz_vlkos_%20tomtom.jpg

http://www.vlaksim.cz/uz_vlkos_JSDI.jpg

Má smysl používat službu, která řidiče pošle na objížďku, která i kdyby byla oprávněná by byla nesmyslná?
Nabízí se objížďka přes Kelčany nebo přes křižovatku u obce Milotice.

Bude někdy dopravní služba TOMTOM LIVE indikovat správně?

Děkuji za odpověď.



23. 08. 2013 12:33 odp

Dobrý den,

velice Vám děkujeme za kontaktovaní zákaznické podpory TomTom. Jmenuji se Dorota a velice ráda Vám pomohu.

Číslo Vašeho případu 130821-008558.

Na tento e-mail lze odpovědět pouze pomocí webových stránek společnosti TomTom nebo pomocí odkazu na konci e-mailu.

Váš případ jsem předala na technické oddělení v Holandsku.

V případě jakýchkoliv dalších dotazů nebo připomínek neváhejte a obraťte prosím se na naši podporu. Můžete nás kontaktovat e-mailem nebo telefonicky na čísle +420 23 90 00 491. Jsme Vám k dispozici od pondělí do pátku od 9:00 do 16:00. Děkujeme Vám za výběr našich výrobků. Jsme přesvědčení o tom, že TomTom Vám ukáže tu nejlepší cestu.


S přátelským pozdravem,

Dorota Farbiszewska
Tým zákaznické podpory TomTom



23. 08. 2013 08:33 odp

Vážená paní,

velmi dobře víte z historie komunikace, že "předání na technické oddělení" věc NEŘEŠÍ!!!!

PŘEČTĚTE SI PROSÍM ZPRÁVU Z 13. 07. 2013 10:50, kde jsem popisoval chybu v obci POLICHNO a kde také bylo předáno technikům...

Dnes je 23.8., tedy měsíc a týden a chyba stále trvá!!!!!

Prosím, aby HELp vyvinul iniciativu a formoval centrálu, že služba LIVE dopravní zpravodajství je v ČR vzhledem k množství chybných indikací nepoužitelná a že TOMTOM tuto službu neoprávněně provozuje jako placenou, přitom relevance dat je blízká nule.




Dobrý den,

Velice Vám děkujeme za kontaktovaní zákaznické podpory TomTom.

Zde máte návod jak poslat Vaše vyjádření firmě TomTom

Prosím napište dopis společností tomtom, který prosím odešlete na uvedenou adresu. Doporučený je anglický jazyk.

Adresa:

TomTom Sales BV
Customer Support - Customer Relations Department
Rembrandtplein 35
1017 CT Amsterdam
The Netherlands

Dopis by měl obsahovat následující údaje:

Všechny informaci o Vašem případu
Jméno a přijmení
Adresa
E-mailovou adresa
Telefonický kontakt

Odpověď od nás by jste měl obdržet do 5 pracovních dnů od přijetí Vašeho dopisu.

S přátelským pozdravem,

Dorota Farbiszewska
Tým zákaznické podpory TomTom


26. 08. 2013 11:12 dop

Ano,
pokud si dám do souvislosti další odpovědi, které jste mi během posledních několika dnů poslali, pak je zřejmé, že HELp TOMTOm zřejmé chyb služby LIVE není schopen řešit, že rezignoval na jakoukoli komunikaci a že pouze odkazuje na centrálu společnosti.

Takže vážení, další krok bude tento

- oficiální zpráva na vaši centrálu s popisem jednotlivých chyb
- přeposlání korespondence s vámi /myšleno s HELp/od VI/2012
- zveřejnění celé kauzy na webu
- zveřejnění OTEVŘENÉHO DOPISU firmě TOMTOM, ve kterém budou zopakována fakta o indikaci služby LIVE


"Děkuji",
že jste se za 15 měsíců krom přeposlání dat technikům nebyli schopni projevit jakoukoli aktivitu, jakoukoli činnost, která by váš firemní problém, kdy placená služba indikuje nesmysly a to i po opakovaných upozorněních a kdy některé chyb nejste schopni řešit ani za 8 měsíců!!!!



KONEC CITACÍ...

A pak napiš konkretní upozornění na konkretní chybu na HELp TOMTOM. Takto "KOMUNIKUJE" FIRMA SE ZÁKAZNÍKEM, který se bláhově a naivně domníval, že je zájmem firmy, aby jejich placená služba dával alespoň troch smysluplné informace...


To je vše, přátelé, další komunikace s takzvaným HELp firmy TOMTOm má asi ten smysl, jako bych problém popisoval na dvorku před kurníkem a obrázky si vystavil na noční stolek. Jsem doslova znechucen a zvažuji, jestli by melo smysl celou korespondenci přeposlat na ČOI

- TO JE ABSOLUTNÍ IGNORACE FIRMY NEJEN PROBLÉMU, JEJICH CHYB ALE V ZÁVĚREČNÉ FÁZI I REZIGNACE NA JAKOUKOLI. SMYSLUPLNOU KOMUNIKACI.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...

Tonny
 
Posts: 803
Joined: 28.8.2007, 17:21
Location: Absurdistán

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Ivo on 28.8.2013, 7:47

Máš to zdokumentované, platíš za něco co nedostáváš - ČOI je další instance. Před podáním na ČOI bych jim poslal informaci, že vzhledem k neřešení problému to předáváš a jako poslední možnost bych po nich požadoval vrácení peněz za nefunkční službu. Nemyslím si, že musíš kontaktovat centrálu a ještě anglicky, aby jsi s nimi řešil problém. Od toho mají helpdesk.
TomTom GO 600 | aplikace: 15.301 | mapa: Europe v951.6592 (05/2015)
TomTom Rider 400 | aplikace: 15.302 | mapa: Europe v950.6566 (05/2015)
Tomtom GO 730 Traffic + SDHC A-Data 4GB class 6 | aplikace: 9.510; boot: 5.5259 | mapa: Europe v. 910.4892
User avatar
Ivo
 
Posts: 353
Joined: 9.10.2005, 15:46

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Tonny on 28.8.2013, 10:32

Dnes odesláno:

Vážený pane řediteli
firmy TOMTOM,

protože jsem přesvědčen, že oficiálním kontaktem pro zákazníky v České republice je Podpora firmy TOMTOM /dále HELP/,
nepíši na Vaši Centrálu /jak mi bylo HELP opakovaně doporučeno/ na adresu

TomTom Sales BV
Customer Support - Customer Relations Department
Rembrandtplein 35
1017 CT Amsterdam
The Netherlands,

ale posílám tento text formou žádosti o podporu na HELP s požadavkem, prosbou, žádostí o předání textu na oficiální místo.

Po vyčerpání všech možností komunikace s Podporou firmy TOMTOM

se na Vás, vážený pane řediteli, obracím se žádostí o řešení dlouhodobých /16 měsíců trvajících/ potíží s placenou službou LIVE dopravní zpravodajství, která v České republice dlouhodobě nedodává relevantní data a indikace této služby v navigacích je v některých – bohužel častých – případech chybná

a dále se stížností na postup pracovníků Podpory firmy TOMTOM pro Českou republiku, jmenovitě

pan Dariusz Wloczka,
pan Zbortek Jaroslav a
paní Dorota Farbiszewska,

kteří nejsou ochotni - přes opakované žádosti - a dlouhodobě schopni podat na Vaši centrálu zprávu o faktické nefunkčnosti a nepoužitelnosti placené služby LIVE dopravní zpravodajství v České republice.

Od VI/2012 jsem HELP opakovaně /spolu s urgencemi desítky hlášení/ upozorňoval na velké množství chybných indikací služby LIVE dopravní zpravodajství, které ovšem nebyly zpravidla řešeny vůbec nebo ve dvou případech byly řešeny až za velmi dlouhou dobu.

Některé chyby indikace služby LIVE byly odstraněny až po 5-ti měsících, některé špatně indikované problémy zanikly ve skutečnosti dříve, než na upozornění firma stačila reagovat.

Hlášení a urgence chybných indikací HELP odbývá šablonovitými zprávami o „předání technikům do Holandska“. Spousta chybných indikací přes upozornění trvá již několik týdnů, v jednom případě přes 8 měsíců – HELP je o těchto problémech prokazatelně informován.

HELP byl opakovaně upozorněn, že „předání technikům do Holandska“ věc neřeší, že se jedná stále o jeden a ten samý problém – chybná indikace konkrétního dopravního omezení trvá!

HELP například po nahlášení chybné indikace /kdy, kde, co, obrázek z http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10 a obrázek z http://www.dopravniinfo.cz/ vyžadoval informace o ID navigace, o verzi navcore, přestože jsem opakovaně zdůrazňoval, že nejde o chybu konkrétní navigace, ale že chybná indikace je už na vaší stránce http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10.
Požadavek na tyto údaje /ID, navcore/ považuji za šikanu oznamovatele – chybná indikace nemá souvislost s navigací – viz předchozí odkaz na mapu TOMTOM.

Byl jsem z HELP vyzván, abych předal informaci přes MApShare--Reporter, bohužel, ani takto předaná chyba není několik týdnů opravena.

Z odpovědí HELP vyznělo, že služba má jen „informativní“ charakter a že pokud indikuje špatně, že ji mám v nastavení navigace vypnout!!!!!
Řešit takto problém u placené služby považuji u firmy TOMTOM za nehorázné!!!
Proč je tedy služba placená, když není schopna dodat relevantní data???

Chybná indikace spočívá zpravidla v některé z těchto možností:
- je indikován problém tam, kde není /podzim 2012 – silnice R35, Kocourovec –Velký Újezd, 5 měsíců indikace uzavírky, rychlostní sinice bez omezení, osobně jsem úsek minimálně 6x projel, navi nebyla schopna průjezd vyhodnotit/
- není indikován problém tam, kde je například uzavírka /viz popis D1 v závěru textu/
- je uzavřeno například 50 metrů silnice, objížďka po místních komunikacích, LIVE nabízí objížďku přes okolní obce v řádu mnoha kilometrů /Polichno, Vlkoš – zadáno v intervalu týdnů zpět na HELp, v tuto chvíli stále neopraveno/
- uzavírka je indikována „jinde“ – o úsek vedle /Holešov-Dobrotice uzavřeno, LIVE indikuje Hlinsko-Bystřice pod Hostýnem/ - zadáno na HELp, neopraveno
- indikace kolon tam, kde je volný průjezd
- na silnici kolona, LIVE NEINDIKUJE NIC


Ve všech uvedených případech je chybná indikace už na
http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10 odkud je „bezchybně“ přenesena do navigací.

Jen na okraj dodávám, že na stránce Podpora byla smazána podstatná část mé komunikace s HELP, kde firma nebyla schopna reagovat na množství podaných hlášení a na můj dotaz proč smazáno tuto skutečnost HELP přes zřejmé důkazy popřel.

V posledních týdnech už HELP reagoval na jakýkoli podnět, hlášení nebo urgenci pouze tím, že mi dal adresu na Vaši centrálu, kam mám v angličtině poslat stížnost.


Má stížnost se týká nejen chybných indikací služby LIVE, ale i způsobu komunikace pracovníků HELP firmy TOMTOM, kdy v posledních týdnech bez jakékoli smysluplné reakce pouze odkazovali na Vaši centrálu a na daný podnět už nereagovali.

Na konkrétní popis chybných indikací, na žádosti o vysvětlení, na dotazy přestali reagovat.
Přímý dotaz, proč sami pracovníci HELP nepošlou informaci na centrálu společnosti, když ví, že některé chybné indikace nejsou řešeny nebyl vůbec brán v potaz.
Vaši pracovníci prostě na jakékoli řešení rezignovali, problém neřeší,
ODPOVĚDI SE OMEZILY NA SDĚLENÍ ADRESY VAŠÍ CENTRÁLY.
Pasivita HELPu dosáhla maxima, neřeší už vůbec nic.*




Vážený pane řediteli,

firmě TOMTOM nevadí,

že placená služba dává nerelevantní až nesmyslná data, a to i na D1, nejvýznamnější komunikaci v ČR,**
že HELP firmy není schopen konkrétní popisy chybných indikací v rozumném časovém termínu řešit,
že pracovníci HELP pouze mechanicky předávají hlášení technikům,
že nikdo nezkoumá, zda je problém vyřešen,
že nikdo o řešení či neřešení oznamovatele neinformuje,
že HELp za 16 měsíců komunikace nebyl schopen informovat centrálu, že služba je v ČR prakticky nepoužitelná a že má hlášení a urgence o neopravených chybných indikacích???


Vážený pane řediteli,
nevadí firmě, že HELP není schopen vyvinout jakoukoli iniciativu v řešení problému, že přímou žádost o předání informací na centrálu společnosti ignoroval a že pouze odkazuje na stížnost, kterou mám poslat v angličtině?

Vážený pane řediteli,
děkuji, že se budete zabývat jak relevancí dat placené služby LIVE v České republice, tak i postupem HELp společnosti TOMTOM.

Oznamuji Vám,
vážený pane řediteli,
že se cítím být poškozen tím, že jsem za GO LIVE 825 zaplatil z důvodu požadavku na dopravní zpravodajství více cca o 3000.-Kč více, než ze jinou navi bez této služby, například TOMTOM ONE XXL, a dále tím, že placená služba nedodává /roční platba cca 1260,- Kč/ smysluplná data.

Je firma TOMTOM schopna problém se službou LIVE dopravní zpravodajství, tedy konkrétně s použitelností indikace této placené služby schopna řešit???

Děkuji…

S pozdravem
dlouholetý uživatel navigací
TOMTOM ONE XL a GO LIVE 825

podpis,
poštovní a e-mailová adresa








* viz komunikace s HELP od VI/2012 do současnosti na účtu e-mail adresa.


** jeden konkrétní případ, zaslaný na HELP, řešený v rámci případu 130815-001238:
Od 15.8.2013 22:15 do 16.8.2013 04:15; D1 - 138.9km na trase Praha - Říkovice; D1 km 139,3 směr Brno; vážná nehoda; uzavřeno; DN 2xOA 1x smrtelné zraněn, 1x těžké zranění.
Doporučený sjezd z dálnice exit km 119
- TOLIK citace z JSDI /oficiální instituce ČR pro zpracování dopravních omezení online/ v cca 23:35 hodin.

Text byl v uvedenou dobu veřejně dostupný na webu JSDI ČR http://www.dopravniinfo.cz a na všech zpravodajských portálech, např. http://www.novinky.cz/krimi/310726-daln ... ezdna.html a na jiných zpravodajských webech, včetně Zelené vlny Radiožurnálu.

Dovoluji si upozornit, že když služba LIVE neindikuje ani ÚPLNOU UZAVÍRKU D1, pak se doslova vnucuje otázka:

Odkud má firma TOMTOM dat pro službu LIVE, když ani takto významné omezení provozu není schopna svým systémem indikovat???

K ČEMU JE TAKOVÁ SLUŽBA?
Co má vlastně za cíl, co má indikovat, co má ignorovat a za co firma TOMTOM bere peníze, když se jedná o placenou službu????

Dne 15.8.2013 ve 23:05 proběhla tato informace všemi zpravodajskými kanály ČR - a ve 23:38 firma TOMTOM v rámci své placené služby NEINFORMUJE!!!!

Jak HELp reagoval jistě není problém v historii komunikace na uvedeném účtu dohledat.






V případě, že společnost TOMTOM
- a je mi jedno, zda HELp nebo centrála nedodá rozumnou a věc řešící odpověď už jim /na HELp i do Holandska/ jen pošlu odkaz na toto forum...
Nic víc, nic míň, protože to, jak se firma chová je arogance nejvyššího formátu!!!
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...

Tonny
 
Posts: 803
Joined: 28.8.2007, 17:21
Location: Absurdistán

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Tonny on 3.9.2013, 9:11

Odpověď z Helpu:

"Dobrý den,
Velice Vám děkujeme za kontaktovaní zákaznické podpory TomTom.

V případě stížnosti je třeba přeposlat Dopis přímo na zákaznické oddělení TomTom.
Adresa:

TomTom Sales BV
Customer Support - Customer Relations Department
Rembrandtplein 35
1017 CT Amsterdam
The Netherlands

Dopis by měl obsahovat následující údaje:
Všechny informace o Vašem případu
Jméno a přijmení
Adresa
E-mailovou adresa
Telefonický kontakt

Odpověď od nás by jste měl obdržet do 5 pracovních dnů od přijetí Vašeho dopisu.
S přátelským pozdravem,"


Ano, zde text končí, OPRAVDU BEZ PODPISU

Přátelé,
takto "komunikuje" firma TOMTOM se zákazníkem, který si zaplatil o 3000,- Kč více za navigaci, která bude mít dopravní zpravodajství a který 15 měsíců na VÍCE JAK DESETI konkretních případech dokázal firmě TOMTOM, že služba LIVE dopravní zpravodajství v ČR indikuje naprosto chybné informace.

Ano, měl jsem v plánu s nimi dál řešit tento problém, ale bohužel, firma mne přesvědčila, že na řešení nemá žádná zájem.
Nechci se opakovat, proto těm, kdo mají zájem doporučuji přečíst historii.
Jen chci říct, že v teto fázi už nejde o jednotlivé chyby, ale jde o princip.

FIRMA TOMTOM si nechá platit za něco, co na základě zjištěných skutečností nefunguje.
Při komunikaci šikanuje zákazníka nesmyslnými požadavky na navcore a ID navigace - viz předchozí texty.
Při urgencích už přestává reagovat na jakýkoli dotaz.
Firma není schopna na oznámené chyb reagovat, některé chyby indikace trvají v řádu měsíců.
Služba LIVe je krátce řešení z hlediska použití dopravních informací pro navigování nepoužitelná.

Na přímou výzvu, aby mi firma dokázalA, že se mýlím a na urgenci teto žádosti reakce nulová.

Takže přátelé, má iniciativa v tomto končí, rezignuji na značku TOMTOM a pokud bude mít někdo z firmy zájem, ať si tuto komunikaci přečte - posílám jim už

POUZE ODKAZ NA TOTO FORUM.....


Má odpověď:

Dobrý den,

protože jak se zdá, HELP firmy už se stydí i podepsat /pane Jaroslave Z/,
protože jste na mé hlášení, žádosti, urgence, opakované urgence,
na upozornění, že pošlu oficiální stížnost na ČESKOU OBCHODNÍ INSPEKCI
a na Vaši centrálu,
ani na dvakrát opakovanou žádost o tom, že by jste mne přesvědčili, že služba LIVE funguje nijak nereagovali,

činím první krok.
Celá kauza je zveřejněna zde:
viewtopic.php?f=18&t=4635

Druhý krok,
pokud se vy jako firma nepostavíte k celé nefunkční službě čelem /pokud tedy HELP texty nepřepošle na centrálu/, bude následovat stížnost NA VAŠI CENTRÁLU.

Třetí krok,
tedy stížnost na ČOI se připravuje, hodlám ji odeslat ve výhledu cca dvou týdnů - pokud tedy nedostanu jakoukoli vstřícnou odpověď.

Všude v popisu zařízení je psáno o "dovedení cesty k cíli", o ušetření času, o úspoře, ale nikde neuvádíte, že pro 50 metrů uzavírky služba LIVe nabízí například 22 km objížďky /Vracov, Polichno/ nebo že služba není schopna indikovat uzavřenou D1 nebo 6 měsíců indikuje neexistující uzavírku na R35.

Na základě dat za 15 měsíců zpět je jednoduché doložit, jak služba TOMTOm indikuje nesmysly - a HELp to neřeší, na urgence přestal reagovat a když na konkretních případech dokážu, že služba indikuje chyby, pak mne odkážete pouze na vaši centrálu, namísto aby jste tuto chybu jako systemvou poslali dál a alespoň s minimem iniciativy něco řešili - bohužel...

Není za co děkovat, protože je zřejmé, že vyřešit cokoli ohledně nesmyslů služby LIVE není vaším zájmem.

Podpis
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...

Tonny
 
Posts: 803
Joined: 28.8.2007, 17:21
Location: Absurdistán

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Tonny on 27.9.2013, 18:24

Viz předchozí příspěvky:
Luhačovice - Uherský Brod, chybná indikace stále trvá
Vlkoš - Kyjov, chybná indikace stále trvá,
viz http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10 přestože byl HELp firmy na chyby prokazatelně upozorněn
Další předchozí hlášení jsem neprověřoval, ztratil jsem poslední zbytek důvěry ve firmu TOMTOM.

Zřejmě službu LIVE vypustili s portfolia podporovaných, viz diskuse o vlastnostech nových řad zde: viewtopic.php?f=3&t=4720

Mimochodem, doplnění k předchozí komunikaci - HELP firmy naprosto rezignoval a nekomunikuje!!!!
Firma očividně nemá snahu cokoli ohledně chybné indikace řešit.
Chápu to jako signál, že je opakovaná stížnost zákazníka na placenou službu vůbec netankuje.
Signál k dalšímu rozhodování o nové navigaci?
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...

Tonny
 
Posts: 803
Joined: 28.8.2007, 17:21
Location: Absurdistán

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Humpolec on 14.10.2013, 14:49

Nechte uz je zit Toniku, agenti za to nemuzou abych ti pravdu rekl. Ti delaji co muzou ale TT Vam na ty hlaseni kasle. Pokud se nevezme alespon tak 50-100 lidi a nenapise jim to same co Vy tak to vzivote neopravi. Chyby se pocitaji podle poctu nahlaseni ktere dojdou od ruznych zakazniku. Pokud jim prijde jeden E-mail tak verim tomu ze to ani nectou. ( nemyslim agenty ale centralu ktera kde se tyto hlaseni preposilaji ).

Preji pekny den a radeji si kupte nove zarizeni. Urcite najdete neco lepsiho nez je TT. Kdyz nejste tak spokojen s jejich sluzbami.
Humpolec
 
Posts: 1
Joined: 14.10.2013, 14:36

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Ivo on 15.10.2013, 6:31

Ivo wrote:Poslal jsem jim odkaz co jsem postoval v minulém příspevku přes routes.tomtom.com, kde je možné vymezit úsek, kterého se to týká a zobrazuje i informace z livetraffic. Na http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10 není možno udělat přímý odkaz na kus mapy.
Ještě jednou tedy co jsem jim poslal - http://routes.tomtom.com/#/route/Botani ... &map=basic (zkracoval jsem to v minulém příspěvku, aby to nebyl tak dlouhý odkaz)

Odkaz na dopravniinfo.cz jako ověřený zdroj informací jsem jim poslal též, konkrétně http://mapa.dopravniinfo.cz/default.aspx?LT=2&LD=31.7.2013<xt=Jihomoravsk%C3%BD%20kraj&l=-598915&r=-597948&t=-1159048&b=-1160193&LZal=header_HlavniLeftMapa&s=&v1=&v2=&v3=&v4=&v5=&v6=&v8=1&v9=1&st=1,2,3,4,5&trideni=1&filtr=-1
s popisem:
ulice Botanická, mezi křižovatkami ulic Burešova a Smetanova, Brno-střed, Brno
11.06.2013 00:00 - 31.10.2013 23:59
uzavřeno, práce na silnici , úplná uzavírka ul. Botanická v úseku od ul. Smetanova po ul. Sokolská a částečná uzavírka ul. Sokolská v úseku Botanická až po č. or. 3, ul. Botanická v úseku Burešova až č.or. 20, Burešova v úseku Botanická až po č.or. 17, Cihlářská v křižovatce s ul. Burešova, Vydal: ÚMČ Brno Střed

Snad mají tedy vše co potřebují.


Tak po 2,5 měsících bylo omezení ul Botanické zaneseno do mapy. Za 14 dní má končit, tak jsem zvědav, jak dlouho tam naopak bude strašit zbytečně....děs a hrůza....
TomTom GO 600 | aplikace: 15.301 | mapa: Europe v951.6592 (05/2015)
TomTom Rider 400 | aplikace: 15.302 | mapa: Europe v950.6566 (05/2015)
Tomtom GO 730 Traffic + SDHC A-Data 4GB class 6 | aplikace: 9.510; boot: 5.5259 | mapa: Europe v. 910.4892
User avatar
Ivo
 
Posts: 353
Joined: 9.10.2005, 15:46

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Tonny on 4.11.2013, 9:41

Humpolec wrote:Nechte uz je zit Toniku, agenti za to nemuzou abych ti pravdu rekl. Ti delaji co muzou ale TT Vam na ty hlaseni kasle. Pokud se nevezme alespon tak 50-100 lidi a nenapise jim to same co Vy tak to vzivote neopravi. Chyby se pocitaji podle poctu nahlaseni ktere dojdou od ruznych zakazniku. Pokud jim prijde jeden E-mail tak verim tomu ze to ani nectou. ( nemyslim agenty ale centralu ktera kde se tyto hlaseni preposilaji ).
Preji pekny den a radeji si kupte nove zarizeni. Urcite najdete neco lepsiho nez je TT. Kdyz nejste tak spokojen s jejich sluzbami.

Víceméně pouze, pane kolego, opakujete to, co je veřejně známo už dávno, a sice, že HELP TOMTOM není schopen řešit nic a technici v Holandii na to kašlou.
Ale jinak souhlas, komunikovat s TOMTOM nemá žádný smysl.

Koupil jsem si na základě popisu zařízení na stránkách TOMTOM navigaci s placenou službou , která nedělá, to co dělat má.
Po dobu 1,5 roku jsem firmě dokazoval, že jejich služba LIVE je mimo realitu, a chyby, které mají dokumetovávány zcela přesně nejsou týdny a měsíce opraveny /stále např chyba indikace v obci POLICHNO, popisovaná už hodně dávno, tuším v srpnu/!!!

Takže pokud vážené motoristické veřejnosti, majitelům modelů TOMTOM se službou LIVE nevadí,
že v kupní ceně zaplatili cca 2000 navíc /srovnávám TOMTOM GO 825 LIVE a TOMTOM ONE XL, oba typy s mapou Evropa, za tu cenujsem je viděl letos v dubnu, Brno, s vyjímkou služby LIVE jinak funčně velmi podobné až shodné/ a že dále budou platit cca 1260 Kč ročně za možnost se k tomuto paskvilu /LIVE/ připojit, pak je vše v pořádku a není třeba to řešit.

Jen na okraj, další systemová chyba služby LIVE:
Trasa, na které je křižovatka tvaru T. Jedu rovně, na odbočující větvi je indikována uzavírka, takže mé trasy se věc nijak nedotýká.
TOMTOM LIVE křižovatku vyhodnotí jako uzavřenou pro všechny směry!!!
A to nemluvím o tom, že na "uzavřené" odbočné větvi křižovatky se 3,5 km daleko opravoval most, průjezdný kyvadlově na semafory - takže indikováno mělo být zdržení a ne uzavírka!!!!!!


SKVĚLÁ SLUŽBA LIVE má jednu malou chybičku - je NEPOUŽITELNÁ ani v informativní rovině
a FIRMĚ TOMTOM TO PROKAZATELNĚ MINIMÁLNĚ 1,5 ROKU NEVADÍ !!!!!!!!
Takový přístup má "evropská" firma TOMTOM....


Firma TOMTOM než by chybu řešila, tak raději prostřednictvím svého HELPU oznámí veřejnosti, že "technici reagují, až když je hlášení více", no není to skvělé, doslova "dokonalé" řešení, jak se zbavit problému, který službu činí nepoužitelnou???

Takže buďme ovce, kupujme nedodělky na základě nepřesných a neúplných reklamních popisů a když budeme 1,5 roku reklamovat, poukazovat na chybu tak se stejně nic neděje a pan KOLEGA "HUMPOLEC " MI DOPORUČÍ NEOBTĚŽOVAT HELP A KOUPIT SI NĚCO JINÉHO
- ptám se znovu, není to skvělé a vynikající řešení?????

Když čtu podobné názory, tak se mí čím dál víc potvrzuje názor, proč je ČR v takových stračkách, v jakých je, děkuji za pozornost...
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...

Tonny
 
Posts: 803
Joined: 28.8.2007, 17:21
Location: Absurdistán

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Gumajz on 4.11.2013, 10:17

Ano Tonny, máš 100% pravdu.
TT už dávno potkalo to samé, co potkalo všechny velké firmy po celém světě. V rámci svých "interních postupů" je to všude stejné. Jakmile si stěžuje pár jediinců, tak to nikoho nezajímá. Když jich je trochu více, zahrává se to do autu, nebo se to svede na někoho jiného. Muselo by to být z více stran, hodně klientů, k tomu nějaká firma, a ještě nejlépe někdo uvnitř ve firmě, který má nějakou rozhodovací pravomoc.
A je jedno, jestli je to firma, banka, prodejce, výrobce sw atd atd...Další problém, který toto způsobuje je to, že je dnes jedno, v jakém oboru máš vzdělání, hlavně že máš maturitu, nebo vysokoškolské vzdělání. Pak dochází k tomu, že ve firmě dělající nábytek šéfuje člověk, který má vejšku filozofického směru. Sice neví o nábytku ani prd, ale má potřebné vzdělání. A pak se divíme tomu, že něco nefunguje ??
A k tomu se nikdo nechce ozývat, protože se bojí, aby nebyl označen za "problémistu", atd atd..
A ti, kteří si stěžují narazí všude na "zákaznickou linku", která s vámi jedná, jako kdybyjste nebyli svéprávní...
Nebo se vám snaží pomoci, ale bez podpory shora a zevnitř firmy se jim to stejně povede jen v maličkostech, které mohou ovlivnit jen oni. Tam, kde je potřeba součinnosti s někým dalším, je to v pytli..
A tím, se jim podařilo mraky lidí znechutit, že si ani nestěžují, a radši si vše nechají líbit, a ani už to nechtějí řešit.
Proto ti ten uživatel napsal, ať na to kašleš...A ani mu to nemám za zlé. Lidi mají dnes tolik starostí, že se jim už ani nechce nic řešit...A je škoda, že nás pár jedinců, kterým se to nelíbí, to stejně nezmění, i když bychom moc chtěli...a jen si ničíme nervy, jak s těmi "hlupáky ve firmách" stále hádáme, a snažíme se je přesvědčit, aby s tím něco dělali...
Omlouvám se za OT...
Windows 10 Pro 32-bit, Chrome, Xiaomi Redmi Note 4 CZ LTE Global 32GB/3GB, Moovit, Mapy.cz, Here WeGo, Octavia II.combi 1.9TDi, 77kW, HF Parrot MKi9000
User avatar
Gumajz
 
Posts: 5618
Joined: 18.10.2006, 6:26
Location: Praha-východ

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Tonny on 21.2.2014, 19:44

rezignuji nemám už sílu ani kontrolovat zda to opravili jsem znechucen otráven tom tom mínus absolutní mínus
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...

Tonny
 
Posts: 803
Joined: 28.8.2007, 17:21
Location: Absurdistán

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Gumajz on 21.2.2014, 19:52

Tonny, na facebooku má TomTom stránky v češtině, tak už jsme tam něco napsali, tak se přidej. Zatím jsme tam psali dva, já a čelda...
Windows 10 Pro 32-bit, Chrome, Xiaomi Redmi Note 4 CZ LTE Global 32GB/3GB, Moovit, Mapy.cz, Here WeGo, Octavia II.combi 1.9TDi, 77kW, HF Parrot MKi9000
User avatar
Gumajz
 
Posts: 5618
Joined: 18.10.2006, 6:26
Location: Praha-východ

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Tonny on 21.2.2014, 20:13

já už tam psal před cca půl hodinou
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...

Tonny
 
Posts: 803
Joined: 28.8.2007, 17:21
Location: Absurdistán

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Tonny on 1.4.2014, 11:15

Včera, 31.3.2014,
čas mezi 16:30 a 19:30, trasa Hodonín-Brno a zpět,
omezení provozu na D2 /snížení počtu jízdních pruhů, provoz převeden do protisměrného jízdního pásu/ tam i zpět avizováno v obou směrech na dálničních informačních tabulích /jinak řečeno, NCDI v Ostravě má omezení podchyceno/.

Stojící vozidla /do Brna na 22. km, z Brna na 5. km D2 - opět tabule nad dálnicí info ano, LIVE mlčí, přitom na cestě zpět u vozidla asistovala POLICIE s majáky a docházelo k vybočování kamionu do levého pruhu.

Placená služba LIVE dopravní zpravodajství bohužel nic - žádná indikace.
Přitom nejde o chybu navigace - jde o to, že reklamované a upozorňované chyby se vyskytují i na http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10
Odtud jsou pak "bezchybně" přebeseny do navigace.

Poznámka:
na známém místě kousek /cca 2 km, bývalé odpočívadlo "u tanku"/
za sjezdem na Hustopeče ve směru na Břeclav naprosto vyjímečně NEBYLA policie
/pásy, rychlost, "bezdůvodná" jízda v pravém pruhu, který je v daném místě nad 100 km/h nesjízdný /schodiště/, telefony/!
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...

Tonny
 
Posts: 803
Joined: 28.8.2007, 17:21
Location: Absurdistán

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Gumajz on 1.4.2014, 14:04

Teď by to chtělo porovnání, jestli se omezení objevilo na RDS-TMC.....nebo aspoň vědět, co se v tom úseku objevilo na navigacích, které mají RDS-TMC...
Windows 10 Pro 32-bit, Chrome, Xiaomi Redmi Note 4 CZ LTE Global 32GB/3GB, Moovit, Mapy.cz, Here WeGo, Octavia II.combi 1.9TDi, 77kW, HF Parrot MKi9000
User avatar
Gumajz
 
Posts: 5618
Joined: 18.10.2006, 6:26
Location: Praha-východ

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Postby Tonny on 3.4.2014, 10:15

Abych pravdu řekl,
fakt, jestli v daný moment systém RDS TMC v tomto úseku omezení signalizoval nebo ne je sice zajímavý, ale z hlediska placené služby LIVe firmy TOMTOM nerelevantní /zde mi vypadlo slovo "údaj".

Jde o to,
že firma TOMTOM tím, že vypustila před cca 3-mi lety tuto službu na sebe vzala závazek, že za peníze bude dodávat dopravní zpravodajství.
V průbehu měsíců jsem firmu marně přesvědčoval, že její zpravodajství není relevantní a firma nedokázala konkretní uváděná data využít k odstranění zásadních problémlů této služby.

Jenže firma podklady pro dopravní zpravodajství nemá /kdyby data firma měla, nemohlo by dojít až takovým excesům v indikaci/, nemá ani dostatek dat z navigací /které údajně on-line odesílají data o úseku a rychlosti, kde se pohybují/, a pokud tato data má, nedokáže je využít - viz kauza Kocourovec na R 46 před dvěma lety, kdy nedokázali 6 měsíců vyhodnotit, že R 46 je volně průjezdná a neustále indikovali uzavírku nebo několik příkladů publikovaných i nepublikovaných, kdy LIVE neindikovala úplnou uzavírku D1, viz spousta případů, a dále případy, kdy LIVE indikovala uzavírku o "úsek vedle".

Jinak řečeno - pokud někde LIVE indikuje uzavírku, a navigace s touto službou se v úseku pohybuje, měl by to system poznat a uzavírku deaktivovat - tak to vysvětlila paní Dorota z HELPU v jedné z komunikací.
Stejně tak by měl system poznat, že dánice stojí - navigace se v daném úseku nepohybují. A pokud není v tomto smyslu dostatek dat, tak by měl system pracovat s daty "z venku", tedy např s daty NCDI nebo s daty Globall Assistance - a protože tomu tak není, je zřejmé, že TOMTOm provozuje nefunkční službu.

Takže zpět ke Gumajzovu názoru - RDS TMC, pokud bude vykazovat chybu - je problémem NCDI a neschopnosti jejich zařízení přenést data do navigací /ověření vstupních dat, kapacita systemu, LT, problém oblasti a třídění dat dle oblastí/ - což sice můžeme kritizovat, ale protože RDS TMC je v plánech NCDI až někde hodně daleko a vzadu, v podstatě se nic neděje - krom faktu, že od roku 2006 není splněno nařízení vlády ČR, které o tomto pojednávalo a kde RDS TMC byl uváděn jako jeden z výstupů.

Pokud se bavíme o službě LIVE firmy TOMTOM, to je jiný případ - firma prodává zařízení a bere peníze za službu, která je nepoužitelná...
Last edited by Tonny on 3.4.2014, 12:09, edited 1 time in total.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...

Tonny
 
Posts: 803
Joined: 28.8.2007, 17:21
Location: Absurdistán

PreviousNext

Return to TomTom

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest