od Tonny v 26.9.2008, 22:01
Zatím mám pocity rozporuplné, ať už k informacím z radia nebo RDS TMC.
Uvědomuji si, že spoustu nepřesností mohou způsobit lokalizační tabulky pro RDS TMC, které nevím v jaké verzi mají v centru. Taky nevím, v jaké verzi je mám já, byť ode dneška mám mapy 725 - viz podpis.
Sleduji dost často a podrobně, jakým způsobem se do navigace s připojeným RDS přijímačem promítají dopravní situace ať už v mém okolí, o kterých mám přehled, nebo také to, co hlásí Zelená vlna Radiožurnálu nebo Rádio Impuls.
Tak např. výstavba kruhového objezdu a uzavírka ulice Dvořákova v Hodoníně v délce asi 100 metrů se mi jeví v navigaci jako uzávěra useku 1,5 km. Zajímavé je, že někdy je uzavěra signalizována na ulici Velkomoravské k silnici 55, což by mohlo být mimo délku správně, jindy na ulici Dvořákově, Úprkově a Brněnské až po křížení se silnicí 55 - což je nesmysl. Oba druhy signalizace uzavírají více než je nutné.. Zpoždění v minutách v tomto místě neukázala navigace nikdy, i když Radiožurnál hlásil 10 minut - což bylo přibližně správně.
Uzávěru mostu v obci Petrov na silnici 55 to signalizovalo pár dnů z počátku září, teď už několik dnů navigace posílá do zákazu vjezdu. Tolik to , co mohu sám ověřit.
Srovnání s hlášením rádií, ať už Radiožurnálu nebo Impuslu: Nejsem schopen posoudit, jak aktuální situace je v dopravním zpravodajství radií. Pokud si dám navigovat trasu Hodonín - Praha - Vyškov, tedy tak, abych "projel" pokud možno co nejvíce D1, pak mi to obvykle ukáže od 0 do cca 5 nebo 6 nehod na trase s tím, že zpoždění v minutách se ukáže naprosto ojediněle. Podotýkám, že defaultně mám vypnutý automatický přepočet trasy po aktualizaci dopravních informací. Jestliže tuto funkci zapnu, navigace trasu na zmíněném úseku o 20-40 km prodlouží, tedy vede mne objížďkou mimo dálnici. Paradoxem je, že zatímco na D1 bych u Velkého Meziříčí dle rozhlasu čekal např. 15 minut /navigace mi to nesignalizuje/ tak přes město VM
ztratím 45 minut /zdroj Impuls/. Přesto mne navigace vede přes město.
Včerejší kolony v délce 10 km na 45. km směr Brno navigace signalizpovala jako "pruh uzavřen" bez bližšího údaje o zpoždění, dle Impulsu se těch 10 km projíždělo cca 30 minut. Stejně tak km 194 směr Vyškov, kde doprava cca 45 minut stála, navigace hlásila "pruh uzavřen".
Můj závěr: Pokud se hlášení o době uzavírek, délce kolon a hlavně hlášení ukončení nehodových stavů nezlepši, nemá smysl zapínat automatický přepočet trasy při změně dopravní situace. Je nutné vyhodnotit to, co navigace hlásí, porovnat s vysíláním rozhlasu a zakalkulovat svoji zkušenost - a rozhodnout se sám, zda uposlechnout rádio, navigaci, obojí nebo nic. Není to chyba zmíněného centra - oni pracují s tím, co jim pověřené složky nahlásí a data vkládají do systému. Sami mohou tak maximálně na dálnicích kouknout na kamery, to je asi tak všechno - a těch kamer zatím nemají tolik, aby se dal dopravní situace zodpovědně vyhdnotit.
Takže ve srovnání před 1. zářím to vidím na pokrok nulový nebo velmi malý. V podstatě je systém RDS TMC pro navigaci nepoužitelný, respektive hlásí kolony zpožděně, v případě uzavírek Dálnice D1 buď nehlásí předpokládané zpoždění nebo v případě zapnutí přepočtu pošle do kolony ještě časově delší.... Jindy uzávěrku pruhu bez zpoždění hlásí jako uzavírku, tak nevím....
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...