od Tonny v 20.2.2011, 16:22
Nebudu rozebírat jednotlivá selhání tohoto "informačního systému" ve vztahu k RDS TMC - probíralo se to tu v příslušném vlákně asi dva roky, pak jsem tuto otázku přestal sledovat. Každopádně je velká odvaha sdělit národu, že poskytují data navigačním systémům - jestli tedy pojem "data" chápu tak, aby s nimi navigace uspokojivě indikovaly.
Obecně bych to shrnul do jedné věty:
Až na dálnici bude kolona starší 15-ti minut a RDS TMC tuto kolonu bude indikovat i s předpokládaným zdržením,
až na dálnici bude volno a RDS TMC nebude indikovat kolonu,
až na silnicích I. třídy bude relevantnost údajů RDS TMC alespoň pro "informaci", když už ne pro potřeby navigování a tedy vyhnutí se problému,
jinak řečeno, až bude tento systém alespoň na 90-ti procentech toho, co funguje v Rakousku, Německu, pak řeknu:
"ano, ty cedule každá za milion ti lidé, co to obsluhují a práce pana koordinátora má smysl".
Je mi líto, zatím jsem za poslední cca dva roky neznamenal žádný výrazný pokrok krom toho, že si za milion korun nákladů přečtu na ceduli nad dálnicí, že mám dodržovat rychlost.
Totiž nikdo nikde neřekl, že za ty peníze, co systém doposud spolkl, už to mohlo být všechno pozlacené - to za jedno, a za druhé, že za současného stavu Lokalizačních tabulek tento systém z principu nemá možnost uspokojivě fungovat s RDS TMC.
K panu Zvárovi - dělá si svou práci, zřejmě ji dělá tak, jak se po něm vyžaduje "shora" - to že jeden z výstupů, RDS TMC v podstatě nefunguje zřejmě není pro jeho nadřízené podstatné. Minimálně tři roky čekáme na to, že navigace ukáže to, co se alespoň na dálnicích a silnicích I. třídy děje - každý může posoudit sám, zda jsou vysílaná data pro navigace relevantní nebo ne.
A k ověřování dat - raději dvakrát mylně indikovat zdržení 30 minut a data postupně zpřesňovat, než jednou pustit auta do kolony, kde pak 4 hodiny stojí, protože není kudy sjet....
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...