od Tonny v 10.9.2010, 8:55
Já bych to shrnul asi takto:
Odmítám dělat blba, který každé 3 měsíce, vždy po "aktualizaci" map bude znovu a znovu zadávat jednosměrky a rychlostní omezení. Ještě vloni jsem věřil, že opravy zadané přes MapShare mají nějaký smysl - dnes vím, že ne. A když, tak pouze do příští aktulizace map, kdy se ztratí. Dnes vím, že jsem se hluboce mýlil a že jsem byl /jako spousta lidí zde na foru/ v této věci naivní. Věřil jsem, už nevěřím.
Všichni, kdo tuto problematiku dlouhodobě sledují velmi dobře ví, že cokoli změnit v MapShare /myšleno tak, že se změna projeví i jiným/ je běh na dlouhé tratě. Viz debata kolem pražského obchvatu a mnohé jiné v minulosti.
Po třech a půl letech používání TomToma jsem přesvědčen, že MapShare /spolu s dalšími TomTomem propagovanými funkcemi - IQ Routes/ je pouze marketingový tah, který slouží k oblbnutí uživatele /viz např. 3658 stažených oprav, které se ovšem "aktualizací" odstraní - kde, jakých, co je opraveno, a je vůbec něco opraveno?????/. Nebo od června svítící červené kolečko, že si mám koupit "nové" mapy, přitom ještě nemám vykryty předplacené aktualizace.
Odmítám navigaci, kdy mi TomTom při úspoře 12-cti minut nabízí o 98 km delší trasu. Odmítám navigaci, která mne 120 km vede po "slušných" silnicích 1. a 2. třídy , aby mne na posledních 15 km poslala na zemědělskou, doslova polní cestu /silnice bez názvu/ vyhnutí se znamená cca 30 km objížďku.
Nebo pro úsporu jedné minuty naviguje přes centrum Uh. Brodu, kde vystojím 5 minut u zavřeného železničního přejezdu, místo toho, abych ujel o 1,5 km víc po obchvatu mimo město.
Odmítám navigaci, která se chlubí MapShare a za 24 měsíců není schopná zavést jednosměrky a rychlostní limity, které jsem zadával snad 8x po každé takzvané aktualizaci map.
Nebo aktuálně diskutovaná otázka "dělěných" map - to je prostě něco, co mi rozum nebere - to v TOMTOMu nevěděli před rokem dvěma, že se mapy budou zvětšovat /co se Mb týká/ a že navigaci bude třeba víc paměti????
A jak jsem se na tomto foru dočetl, některé navcore mají "degradující" účinek - tedy např. po aktualizaci navcore nejde použít itinerář a podobně. Považuji to za obrovské selhání - přirovnal bych to k tomu, že si koupím dvoulitr auto, ale po servisním zásahu mám výkon omezen na 1,5 litru.
Co mne ale nejvíc přesvědčilo opustit TOMTOM je to, že 3 a půl roku "stará" navigace, do které jsem pravidelně kupoval aktualizace map "ustrnula" a mám navcore 8.010, když jiné /pouze o půl roku mladší/ typy jsou někde u 9.xxx. Proto jsem soudruhům na Helplink oznámil, že vzhledem k tomu, jak mizerně mají nastavenu strategii a komunikaci se zákaznickou obcí /neschopnost odpovědět na cokoli konkretního ohledně MapShare, IQ Routes, navcore/ ztratili zákazníka a moje další navigace určitě nebude TomTom.
Vím, že v konečném důsledku je to pouhé gesto, ale pokud se takových gest sejde víc, třeba z lidí přestanou dělat pouhé "spotřebitele", ale udělají z nich "uživatele".
Marketingová strategie TomTomu je dle mého názoru postavena úplně špatně a soudný člověk by si v současné době TomTom asi nepořídil. Důvodem je to, že za poslední cca 2 roky se dle mého názoru situace kolem TomToma vyvíjí tak, že nijak - nikdo neví, co se stane po další aktualizaci /jak map, tak navcore/ a řadový uživatel - nemluvím o "znalém a obeznámeném fandovi" - se asi tluče do hlavy - jak to, že opravy které jsem zadal tam nejsou, jak to, že nemám itinerář, který jsem měl, jak to, že že kamarádova navigace mne navádí 130km a ta moje 220 km atd. atd..
Ta obrovská výhoda TomTomu - jednoduché ovládání je sice z krátkodobého hlediska zachována , ale je degradována z dlouhodobého hlediska de facto nefunkčností např. zde diskutovaného MapShare.
Mimochodem, také vám přišel e-mailem dotazník o spokojenosti s firmou TomTom? Vždy, když chci nějaké vysvětlení po Helplinku, tak za dva dny to přijde...
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...