Klasická verze
Vše o navigacích značky TomTom
Odeslat odpověď

TomTom Start 25 M a vyhřívané čelni sklo

4.2.2014, 18:49

Dobrý den, koupil jsem bratrovi TomTom Start 25 M, a ten má problém s přijmem signálu... signál se ztrácí i v otevřených oblastech.
Někde jsem se dočetl, že za problémem muže být vyhřívané čelní sklo. Dá se to nějak obejít? Má někdo s GPS anténou zkušenosti (odkaz na nějakou vhodnou, jsem v tomhle amatér), jak probíhá instalace, na gps není žádnej slot, pro kabel z antény...

Díky za radu, jsem z toho neštastnej... Lukáš Strakonice

Re: TomTom Start 25 M a vyhřívané čelni sklo

4.2.2014, 19:19

Ano, vyhřívané sklo může způsobovat výrazné kvality přijímaného signálu. Tenké mikrovodiče vyhřívání působí, spolu s karoserií, jako faradayova klec. Stejný problém vzniká i u pokovených skel.
Řešilo se to externí anténou vně karoserie, moderní navigace však většinou neumožňují její připojení. Bohužel chybí informace o typu vozidla. Některá přední skla mají levý spodní roh bez vyhřívání / pokovení. Tam by mohla navigace fungovat.
Dalším řešením by byla možnost instalace gps repeatru /např. http://www.macroweil.cz/cs/gps-opakovace/roger-car.html ), ale vzhledem cenové relaci .........

Re: TomTom Start 25 M a vyhřívané čelni sklo

4.2.2014, 21:13

Já mám auto s vyhřívaným čelním sklem. Levý a pravý dolní roh vyhřívané nejsou.
Také uprostřed je proužek bez vyhřívání, protože je tam světelný a dešťový senzor.

Senzor BT GPS od HandsFree Parrot mám uprostřed pod tímto proužkem bez vyhřívání.
S příjmem GPS nejsou žádné problémy.

Mobil a tablet ale mám v držáku úplně mimo "nevyhřívané" části skla, a tyto také nemají s příjmem GPS problémy.
Tak mám buďto hodně citlivé GPS jak v mobilu, tak v tabletu, nebo na to vyřívané čelní sklo nemá až takový vliv.

Re: TomTom Start 25 M a vyhřívané čelni sklo

4.2.2014, 21:30

Mám u svého fordika také vyhřívané přední sklo a má VIA 135 nemá sebemenší problém s příjmem signálu GPS. Stejně na tom je také mobil. :mrk: