Z článku Jakuba Melína Budou řidiči po několika kilometrech přelaďovat?Největším problémem celého projektu Rádia Dálnice je ovšem jeho technická realizace. Už samotná koncepce sítě, tedy mnoho nízkovýkonných vysílačů na různých frekvencích, není v žádném případě dobrým řešením. Každý z vysílačů totiž pokryje úsek dálnice o délce maximálně 5 až 10 km. Pak bude nutné přeladit na jinou frekvenci. Provozovatel Rádia Dálnice zřejmě počítá s tím, že přelaďování mezi jednotlivými vysílači během jízdy zajistí sama autorádia s funkcí RDS AF. Spoléhat se na tuto variantu ovšem není zrovna optimální. Funkcí RDS AF nejsou vybavena zdaleka všechna autorádia, i když jejich podíl se stále zvyšuje.
Na některých levnějších modelech ale často automatické přelaďování nefunguje správně, popřípadě se během přelaďování objevují rušivé zvuky nebo se zvuk trhá. Navíc RDS jako takové funguje ideálně pouze v případě čistého a nerušeného signálu. Automatické přelaďování tak nemusí vždy fungovat, a tak by řidič musel frekvence přelaďovat manuálně vždy po několika kilometrech, což k bezpečnosti jízdy určitě nepřispěje – zejména když si uvědomíme, že například pokrytí dálnice D1 v úseku mezi Prahou a Brnem bude zajišťovat téměř dvacet vysílačů na různých frekvencích.
Přehled vysílačů Rádia Dálnice
MHz Stanoviště Výkon poznámka
87,6 Strakonice-město 50 W
87,8 Plzeň-Černice D5-77km 50 W
88,6 Ostředek D1-34km 50 W
91,7 Humpolec-Jiřice D1-85km 50 W
91,7 Humpolec-Kamenice D1-97km 50 W
91,7 Větrný Jeníkov D1-104km 50 W
91,7 Hulice D1-59km 50 W
91,9 Přimda-meteostanice 100 W
91,9 Vyškov D1-230km 50 W
92,0 Mýto D5-50km 50 W
92,0 Nový Jičín-město 25 W
92,3 Vlašim-Psáře D1-49km 50 W
94,1 Brno-Horní Heršpice D1-195km 50 W v koordinaci
94,2 Devět Křížů D1-169km 50 W v koordinaci
94,2 Židlochovice D2-11km 50 W
94,2 Velké Němčice D2-20km 50 W
94,2 Ostrovarčice D1-181km 50 W
94,7 Měřín D1-134km 50 W
95,8 Humpolec-Krasoňov D1-94km 50 W
95,9 Troubsko D1-188km 50 W
96,1 Slavkov-Holubice D1-211km 50 W
96,4 Divišov-Šternov D1-41km 50 W
96,4 Loket D1-67km 50 W
97,1 Zbiroh-Kařez D5-43km 50 W
98,3 Mirošovice D1-21km 50 W
98,5 Žebrák D5-34km 50 W
98,6 Humpolec-Radostín D1-84km 50 W
99,4 Jihlava-Rudný 800 W
99,6 Beroun-Králův dvůr D5-21km 50 W
100,5 Plzeň-Nýřany D5-94km 50 W
101,0 Velká Bíteš D1-162km 50 W v koordinaci
103,4 Olomouc-Cihelny 100 W v koordinaci
104,1 Osová Bitýška D1-154 km 50 W
105,0 Velké Meziříčí D1-146km 100 W
105,1 Rokycany-město D5-62km 50 W
107,8 Hvězdonice D1-30km 50 W v koordinaci
107,9 Praha-Chodov D1-1km 100 W v koordinaci