Tak včera jsem absolvoval cca 600 km, při kterých jsem otestovat apku TomTom Go Mobile, při souběžném používání krabičky TT VIA 135. Myslím, že jsem posbíral dost informací o které se můžu podělit.
1. vzhled a barevné schéma - to je asi dost subjektivní pocit ovlivněný delším používání klasické navigace. Oproti té, má mobilní vybledlé barvy a nesedí mě také, že pokyny na trase a ukazatel vaší polohy jsou ve stejné barvě, jako vyznačená trasa. V tomto ohledu mě připadá krabička přehlednější. Možná jde jen o zvyk.
2. výpočet trasy a doby dojezdu - těch 600 km (rozděleno do 17 úseků) mělo skladbu, 30% dálnice, 10% státovky a zbytek okresky a místní komunikace (zajížděl jsem do opravdu pidi osad). Navržená trasa a doba dojezdu, byla pokaždé schodná u obou navigací, tedy nemůžu potvrdit problém Pucmelouna s posunem času dojezdu. Dokonce mě schodně obě navigace vedli po dvou naprosto nesmyslných zkratkách a ani jedna navigace mě neupozornila na jednu dost významnou uzavírku.
3. navigování a pokyny - mobilní apka má přidané pokyny v případě, kdy naplánovaná trasa rovně křížila hlavní silnici, nebo státní silnici, krabička mlčela. Naopak, oproti krabičce, ubylo pár pokynu na odbočení, kdy naplánovaná cesta zahýbala a do zatáčky byla napojena místní silnice (dle mého názoru, asi cesta malého významu ... spíš polňačka).
4. GPS - tohle je věc spíš ohledně používaných přístrojů, ale potvrdil se můj předpoklad. Vzhledem k tomu, do jakých míst jsem zajížděl, dost často se stávalo, že se ukazatel u krabičky dostával mimo silnici, proti mobilu kde byl problém tak čtvrtinový a chytal se nesrovnatelně rychleji zpět na cestu. Prostě čip, aspoň v mém mobilu je daleko přesnější.
5. závěr - co se týká vlastního navigování, tak je mobilní apka naprosto srovnatelná s krabičkou jen je třeba si zvyknout na jiné barvy. Problém s přidáním vlastních POI řeším pomocí apky POI pocket, kde jsem si průjezdní body předem připravil (respektive připravil zde a pak do apky naimportoval). Takže jediným problémem je upozornění na BZ (radary jsou v apce aktualizované, ale stejně nedosahují kvality a rozsahu BZ zde), což je velká škoda, ale snad na tom
ještě zapracují. Na práci s itinerářem jsem od přechodu na typ VIA radši rezignoval, i když i v mobilní apce se dají do trasy přidat průjezdní body.